Mai multe tuneluri de autostradă din România, aflate în șantier, vor fi de cel puțin două ori mai lungi decât tunelul Capra – Bâlea de pe Transfăgărășan, construcția emblematică din România anilor ’70, care deține recordul lungimii de cinci decenii.

Tunelurile de pe Autostrada Lugoj – Deva, în șantier. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL
Construit la începutul anilor ’70, tunelul Capra–Bâlea, de pe Transfăgărășan, a necesitat eforturi considerabile și implicarea a sute de muncitori, majoritatea militari, o forță de muncă ieftină și ușor de mobilizat, preferată de regimul comunist.
Recordul Transfăgărășanului, depășit în următorii ani
Pentru realizarea tunelului, cu o lungime de 884 de metri, au fost dislocați peste 41.000 de metri cubi de piatră, folosindu-se 20 de tone de dinamită.
Constructorii au lucrat inclusiv iarna, la temperaturi extreme, prin nămeți de peste un metru. Unii dintre muncitori au fost…
Știrile sunt preluate din google news de la ziare din Romania. Suntem un serviciu gratuit de indexare stiriilor. Informatiile si imaginile stirilor sunt exclusiv a ziarelor si site-urilor din care au fost preluate. romaniaexpres.ro nu este raspunzator pentru continutul lor. Daca doriti ca stirile dvs sa nu mai apara pe platforma noastra, contact: medialux85@gmail.com